При липсващи стоки от промоционални брошури търговецът трябва да ги достави допълнително

При липсващи стоки от промоционални брошури търговецът трябва да ги достави допълнително Снимка: theretailsolution.com.au

Фалшивите намаления и липсващите наличности на промоционални стоки в брошури и реклами граничат с нелоялни търговски практики, коментира в сутрешния блок на NOVA NEWS Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. 

Най-популярният и ефективен маркетингов подход за насърчаване на продажбите и по празниците си остават намаленията и специалните оферти, които обещават на потребителите спестяване на средства. 

По празниците около Коледа и Нова година се пазаруват доста продукти за трапезата. Разпространява се огромно количество брошури с промоционални стоки. Когато хората отидат в обекта, още в първия ден от кампанията и в първите часове от работното време на магазина, се оказва, че точно тези продукти са изчерпани. Около тях има артикули от други марки от същата продуктова група. Тогава потребителите или купуват от тях, или нещо друго“, разказа Габриела Руменова в студиото на „Твоят ден“. 

Съгласно Закона за защита на потребителите, ако търговец отправи покана за покупка на стоки или услуги на дадена цена за определен период от време, той е длъжен да осигури за посочения период разумно количество от тях при обявените условия съобразно обема на направената реклама. В случай че той не е в състояние да предостави тях или равностойни на тях стоки, включително и чрез друг търговец, и не посочи разумни основания за това, то това е нелоялна практика. 

Ако попаднете в подобна ситуация, може да поискате от търговеца да достави лисващите стоки при рекламираните условия и то в разумен срок. В случай че умишлено не го направи и ви предложи като алтернатива друга стока или услуга само и само с цел да насърчи продажбата им, също имате право да възразите, защото това отново е нелоялна търговска практика, разясняват експертите. 

Можете да подадете писмена жалба до търговеца. Ако той откаже съдействие за разрешаването на казуса, сезирайте контролните органи. Би трябвало Комисията за защита на потребителите да може да докаже нелоялната практика и да наложи санкция, която по закон достига до 50 000 лв

Отделно от това те следва да бъдат забранявани за прилагане в бъдеще, а председателят може да разпореди рекламодателят и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин акта, с който е установено нарушението, което вече става и обществено порицание и носи със себе си допълнителни – репутационни, щети за икономическия оператор. 

Неспазването на законовите изисквания при обявяване на съобщения за намаление – старата цена да е прилагана поне 30 дни преди кампанията за отстъпки, може да не е просто административно нарушение, а нелоялна търговска практика и нарушава икономическите интереси на потребителите. „Със съобщение за намаление, включено в рекламен текст, потребителят е привлечен да купи именно от този търговец, а после разбира, че е бил подведен“, обясни още Руменова.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: