Китайците борят ковид с компот от праскови
- Smart Life
- Текст:
Същевременно, случаите на Covid пак започнаха да растат и китайците не просто изпразват рафтовете на аптеките и дрогериите, но и се запасяват с този необичаен лечебен продукт, рекламиран като „магическо лекарство“.
Китайските власти съобщиха през седмицата за 2000 нови симптоматични Covid инфекции. Официалните данни обаче вече не са много надежден ориентир, тъй като броят на тестваните намаля, след като властите разхлабиха строгите мерки за „нулев ковид”. Здравната статистика вече не отчита и атипичните случаи.
Но китайците обичат да се запасяват, включително с лекарства, още преди да са се разболяли, казват китайски лекари. Между другото производителите на лекарства без рецепта са увеличили производството си, процъфтява и търговията с комплекти за тестване на Covid - но не повече от манията по прасковите, въпреки че за лечебните им свойста няма научни доказателства. Оказва се, че новата им слава на магичен лек идва от социалните медии.
Рекламирани като плодове, които дават „добро здраве и силен имунитет заради високото съдържание на витамин С“, бурканите с праскови с космическа скорост изчезват от магазини, супермаркети и сайтове за електронна търговия. съобщава вестник China Daily. Офертите за продажбата им само за един ден са разгледани от близо 18 милиона души в китайската социална платформа Weibo.
Докато някои се шегуват, че прасковите трябва да се продават като „лекарства без рецепта“, други казват, че те са просто хубава и вкусна храна, с която хората просто искат да успокоят страховете си на фона на увеличаващите се случаи на Covid.
Но търсенето е такова, че дори от най-големият китайски производител на консервирани храни Dalian Leasun Food, се видяха принудени да изяснят в публикация във Weibo, че консервираните праскови не са лекарство, но „Има достатъчно и място за паника няма. Не е необходимо да бързате да се запасите”.
Китайските медии посочват, че само за една седмица от 9 декември насам поръчките за доставка на консерви с праскови са се увеличили десет пъти, а в рамките на 24 часа платформа за онлайн търговия е продала над 30 000 буркана с праскови. Популярното лакомство се изкупува от магазините със скорост, която CNN нарече “паническа”, а китайската медия Global Times предположи, че плодовете напомнят на китайците за безгрижието на детството.
Още по темата във
facebook