Google: Излиза ли българинът от дома си и защо

Google: Излиза ли българинът от дома си и защо Снимка: pixabay.com

Периодичен доклад за мобилността на хората в България (29 февруари - 5 април 2020 г.)

Продължаваме да следим най-актуалните данни, публикувани от Google Inc., относно мобилността на хората в 131 държави, в това число и България. 

Най-новият доклад за страната ни обхваща периода от 29 февруари до 5 април 2020 г. В него са отразени следните тенденции:
 



1. След 29 март посещаемостта на търговски места и места за отдих е продължила да намалява с цели четири пункта. С най-голям спад от 79% е Кърджалийската област, а с най-ниска стойност е Монтанската (-47%).   

2. Посещенията на търговски обекти и пазари са спаднали само с 1%, като Разградската област е запазила позицията си с -67%. Отново с най-малко отклонение от -24% е Силистра и околностите.   

3. За разлика от предните две точки, посетителите на паркове и открити общински и обществени места са намалели почти двойно. Най-ниска стойност показва измерването в Бургаска област (-67%) и най-висока - във Врачанска област от -20%.
 



4. Посещенията на възлови транспортни места са продължили да намаляват, като най-малко посетители има в област Кърджали -81%, а по-слабата промяна е в Старозагорска област (-37%). В сравнение с изминалия период това е сериозна промяна. С почти четири пъти повече е намалял потокът от хора на такива места.

5. Посещаемостта на работните пространства, в сравнение с останалите места, продължава да е със сравнително малък отлив, но по стойности се доближава до посещаемостта в търговски обекти и пазари. На първо място в страната е Смолянската област с -47% и само с -12% на последно място е Силистренската област.

6. Жилищните пространства продължават да стават по-оживени. В тази класация по динамичност, с +20%, води Перник и областта (с 1% по-малка е стойността от предишното измерване в същата област), а Силистренска област запазва стойността от предишното измерване на -3%.

От направения анализ може да се заключи, че в периода 23 февруари – 5 април най-големи промени в мобилността на общността са настъпили в парковете и откритите обществени места, където посещаемостта е спаднала почти двойно. Голяма е и промяната при възловите транспортни пространства, като в някои области броят на посетителите е намалял четирикратно.
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: