Мъск не се церемони особено в Twitter

Мъск не се церемони особено в Twitter Снимка: in.mashable.com

Освобождавайки се от топ-мениджъри и директорския борд, новият собственик на популярната социална платформа определи и $ 8 месечна потребителска такса, за да пребори фалшивите акаунти.

Новината разочарова феновете на социалната платформа, включително Стивън Кинг, който подхвърли, че „те би трябвало да ми плащат”, но самият Мъск очевидно не е „разочарован”: „До всички, които се оплакват: моля, продължавайте да се оплаквате, но ще струва $ 8“, написа в профила си „Шеф Туит”. 

Според него, мярката ще унищожи ботовете, ще намали рекламите и ще позволи на потребителите с потвърдени акаунти да публикуват дълги видеоклипове и аудио записи, плюс още някои приоритети, напр. в търсенето или показването на отговори.

Трябва да се признае, че Мъск подходи дипломатично, обявявайки първоначално такса от $ 20, която след това „щедро” намали на $ 8. Досега синята отметка, удостоверяваща реалните потребители, беше безплатна. Компанията я въведе през 2009 г., пред заплаха от съдебен процес заради слабото противодействие на фалшивите акаунти. 

Сега обаче най-богатият човек на света иска да преразгледа бизнеса на Twitter, който от години не е регистрирал печалба, но същевременно иска и да намали зависимостта на платформата от реклами – и вече загуби някои от тях. 

General Motors, съперникът на Tesla в сектора на електромобилите, заяви миналата седмица, че спира рекламите си в Twitter. Подобен съвет отправи и една от най-влиятелните рекламни агенции в света, IPG, предлагайки на клиентите си да спрат за една седмица да рекламират в Twitter, за да се уверят в „доверието и безопасността“ на медията на Мъск.

Същевременно, в усилията си да превърне своята $44-милиардна инвестиция в печалба, Мъск свободно „оперира” със специалисти от другите си бизнеси като Tesla, The Boring Company и Neuralink. Според CNBC, повече от 50 служители само от Tesla вече са „командировани” в Twitter. Коментарът на някои от тях, е „Пълен хаос”.

Друг въпрос е как супер-специалисти от звеното за безпилотни електромобили например, ще помогнат с решаването на проблемите, които измъчват Twitter, дълго преди Мъск да го поеме. Междувременно той не само вдигна червен картон на директорския борд и някои от топ-мениджърите, но разпореди и 12-часов работен ден в компанията с алтернатива - уволнение. 

Въобще – Мъск в свой собствен стил на лидерство, казват бизнес-анализаторите - винаги е готов на бързи фундаментални промени.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: