
Имат ли право телекомите да ни засипват с рекламни съобщения и как да ги спрем?
- България
- Текст:

Ако получавате от мобилния си оператор телефонни обаждания, SMS-и и имейли за изтичащ договор, промоционални абонаментни планове или други преференции, то най-вероятно сте дали съгласието си за това при сключването на договора, разясняват експерти от некомерсиалния проект "Ние, потребителите".
Дали защото тогава не сте обърнали внимание или просто вече наистина ви е омръзнало от всички тези позвънявания и съобщения, но сега стигате до решението, че искате всичко това да спре!
Можете да оттеглите съгласието си по всяко време, като телекомът е длъжен да гарантира това да стане безвъзмездно и по лесен за вас начин. За целта е необходимо да уведомите дружеството за желанието си, като се позовете на чл. 261, ал. 2, т. 2 от Закона за електронните съобщения.
Ако след изразеното от вас впоследствие или още при сключването на договора несъгласие с бъдещо получаване на съобщения за маркетингови цели операторът продължава да ви атакува с позвънявания и SMS-и, можете да подадете жалба към Комисията за регулиране на съобщенията за нарушение на чл. 261, ал. 4. от ЗЕС.
Има съдебна практика за налагане на санкции от Комисията за регулиране на съобщенията при нарушаването на тези законови разпоредби, като глобите варират от 5000 до 10 000 лв.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Археолози откриха гробница на древноегипетски военачалник

Тръмп наложи първите си санкции срещу руски компании

Белият дом се унесе в мечти за Гренландия

Учени: възрастта на най-големия лунен кратер е 4,5 милиарда години

Агенцията на Мъск DOGE ще бъде ликвидирана през май

Русия поддържа в чужбина „сенчеста борса“ със специални валутни курсове

В маратонска реч сенатор демократ разгроми политиката на Тръмп

Китай пуска дроновете в бизнеса с таксита
