Руснаците се умориха от пропаганда
- Актуално
- Текст:
Федералните телевизионни канали, където сутрин говорят за победите над "нацистите", следобед - за силата на икономиката, а вечер предлагат ядрени удари по Европа, бързо губят зрителите си и практически ги насочват към търсене на алтернативна информация в интернет, пише The Moscow Times.
От февруари, когато започна руската инвазия в Украйна, аудиторията на Първи канал, Русия-1 и НТВ е намаляла с една четвърт, показва проучване на руското медийно потребление, проведено от изследователския холдинг „Ромир” (Romir), официален представител на Gallup Internatuonal и Global INR.
В резултат на това "големите три" държавни телевизии за първи път отстъпват на Telegram, чието покритие се изкачи от 19,1% през февруари до 26,8% през юли.
След като прекроиха мрежата за радиоразпръскване за военни нужди, премахнаха развлекателните програми и повишиха степента на пропаганда до нивата на сталинския СССР, държавните канали губят своята привлекателност за всички възрастови групи, отбелязват медийните анализатори.
Монотонният пропаганден поток уморява, а отсъствието на обещаната съкрушителна победа е придружено от нарастващо разочарование: сега само 2% от руснаците вярват, че войната ще приключи до месец, въпреки че през март 14% са били на това мнение, според проучването.
Обществената подкрепа за войната от 66% през април спадна до 55% през юли, паралелно с разрастването на психологически проблеми: един на всеки четирима руснаци се отчуждава и прекъсва контактите си с приятели и семейство, а 43% признават, че са изпитвали пристъпи на тревожност и депресия.
Тенденцията може да продължи, смятат психолози, посочвайки, че „Загубата на доверие между хората, горчивината, утвърждаването на примитивни начини на взаимодействие като физическото насилие, могат да повлияят на психиката на хората толкова тежко, колкото недохранването или употребата на наркотици и алкохол".
Още по темата във
facebook