Политиката и бизнеса в Япония се обръщат към провинциалните райони
- Smart Life
- Текст:
В учебното заведение младежи на възраст от 15 до 20 години ще се обучават в специалности от областта на инженерството, програмирането и дизайна, плюс бизнес умения и маркетинг, включително как да презентират проектите си, за да привлекат инвеститори.
Човекът зад този проект е Чикахиро Терада, шефът на токийския стартъп Sansan, специализиран в дигитализацията на визитни картички. Тези представителни аксесоари все още играят огромна роля в корпоративния свят на Япония.
„Преди 12 години създадох офис тук, защото чух, че Камияма е интересен град с високоскоростен интернет дори в изоставени стари къщи“, разказва г-н Терада пред ВВС. За да се впише в малката общност, той предложил да преподава компютри на местното възрастно население.
Последвали го и други компании от Токио, откривайки офиси в градчето.
„Беше вълнуващо да видя как градът се подмладява. Започнах да се чудя какво друго мога да направя, за да допринеса за тази общност и си казах: образование”. споделя г-н Терада. Казва, че е избрал бизнес-развитието, защото признава, че самият той не си спомня да е научил някакви важни и необходими бизнес умения в университета.
Чикахиро Терада строи училището с дарения от $ 15 милиона, използвайки правителствената система „Данък роден град“. Схемата предлага на жители от големите градове със средни до високи доходи да дарят пари на избран от тях селски регион, в замяна на данъчни облекчения.
Бъдещото училище вече има над 30 спонсора – предимно японски, но и някои международни компании като счетоводния гигант Deloitte. Първоначалният курс студенти ще бъдат 40 младежи, но кандидатите вече са над 200.
Новост за учебното заведение е и задължителната квота 50:50 на момичета и момчета - стъпка в правилната посока, тъй като мъжете все още доминират в японския бизнес, радвайки се на по-високи стартови заплати и повече предложения за работа.
В синхрон с идеите на г-н Терада, японският държавен пенсионен инвестиционен фонд обяви, че ще инвестира в най-добрите японски стартиращи компании, насърчавайки ги да развиват бизнеса си не само в градовете, но и в селските райони.
Почти една трета от японското население са възрастни хора и оценката на правителството е, че в последните две десетилетия държавата ги „изоставила”. Сега властите стартират мащабно дигитално образование в подкрепа на възрастните, за да ги обучи да използват смартфони, компютри, домашни помощници-роботи и още много онлайн услуги, предлагани в Япония.
Още по темата във
facebook