Нов туристически център в НДК

Нов туристически център в НДК Снимка: pixabay.com

Липсва стратегия за развитие на бизнес туризъм.

Нов туристически информационен център в Националния дворец на културата (НДК), за да бъдат популяризирани различни видове нишов туризъм като конгресен, събитиен, бизнес туризъм, договори вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на срещата си с Българското конгресно бюро. В него членуват 39 компании, занимаващи се с конгресен и събитиен туризъм.

 Центърът ще бъде открит в средата на септември, за да може да популяризира зимните ни курорти, както и сезон 2021.

Събитийният туризъм е най-тежко засегнат, след като почти 100% от събитията са отложени за неизвестен период във времето и не е ясно кога ще започне възстановяването на бранша. В най-големия конгресен център в България – Националния дворец на културата, който е и ротационен председател на бюрото, са били отложени 350 събития само в рамките на 4 месеца. Мероприятията са планирани за следващата година, без да има обаче очертана ясна времева рамка.
 

Теодора Жилкова, изпълнителен директор на бюрото заяви, че бизнес хотелите имат много възможности за провеждане на големи събития, но липсва стратегия за развитие на този вид туризъм. По думите ѝ бизнес туристът харчи три пъти повече от обикновения посетител и именно заради това е важно България да бъде позиционирана като такъв тип дестинация. Идеята на тези прояви е да запълнят периферията на сезона.

Бизнесът потърси съдействие от министър Николова за включването им в мярката 60 на 40.  Оказва се, че част от фирмите в бранша не могат да се възползват от нея поради липса на кодове на икономическа дейност. В момента тези фирми са с нулеви приходи и са принудени да съкращават персонал. 

Според присъстващите на срещата трябва да се припознае и връзката между инвестиции в България и конгресния туризъм. Чуждестранните инвестиции идват след посещение на конгрес или голямо международно събитие и тази връзка трябва да се засили, защото това би спомогнало не само за стимулиране на събитийния туризъм, но и за привличането на чуждестранен капитал у нас.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: