
Колите под наем в Испания стават недостъпни
- Актуално
- Текст:

Средната седмична цена на популярната туристическа услуга е скочила от € 140 миналата година до € 422 това лято. Такова трикратно поскъпване не е наблюдавано от десетилетия. Наемът на коли е скочил навсякъде, като „най-малкото” повишение, рекламирано като „евтино”, е в Лас Палмас де Гран Канария (€ 254), Санта Круз де Тенерифе (€ 285) и Ла Коруня (€ 298), докато най-скъпо е да наемете кола в Палма де Майорка (€ 505), Алмерия (€ 554) и Кадис (€584). На Балеарските острови цените са още по-солени, тъй като броят на колите за наемане не е голям, а желаещите с достатъчно пари са много.
Добре е да се знае, че е значително по-евтино (с до 36%) да наемете кола на летището, а не в града, и особено – от хотела. Наемите са по-високи и за потенциално рискови шофьори - под 25 години и колегите им над 70. Ще спестите малко и ако върнете колата с пълен резервоар. Такова е условието и по договор, но с опцията, че ако сте изпразнили резервоара, компанията ще го напълни вместо вас, като ще ви таксува необходимия бензина на по-високи цени от тези в бензиностанциите.
Но всички тези условия не спират наплива от желаещи да наемат кола, тъй като услугата като цяло е насочена към по-заможната категория туристи, които търсят нови, луксозни возила. И точно тук е проблемът - колите под наем не достигат. Рент-а-кар компаниите, които в големия си процент са международни, се снабдяват по-трудно с нови модели, заради кризата в дистрибуцията и микрочиповете, но и заради пазарните условия, които авто-наемодателите бяха постигнали
Тези фирми обикновено поемат около една трета от общия пазар на леки автомобили. Такива продажби обаче не са изгодни за автопроизводителите, след като в резултат на трудни преговори, в качеството си на редовни купувачи, компаниите за коли под наем договориха минимален марж на печалба за автопроизводителите, плюс опция за обратно изкупуване и пренасочване на возилата към пазара втора употреба при фиксирани цени и срокове.
Това накара автопроизводителите да предложат приоритетни условия на купувачи от бизнеса и особено на физически лица. При тези продажби печалбите са по-високи и за да си осигурят снабдяване, компаниите за коли под наем са принудени да се съобразят с по-високите ценови параметри, съответно – да надхвълят разходите, предвидени за покупка на нови автомобили, и още по-лошо –"да свалят гарда" и да отстъпят от завоюваните вече по-изгодни пазарни позиции.
Това е основната причина за увеличението на наемните цени, но не и единствената, наред с инфлацията и засиленото търсене заради възраждането на туризма след замрелия ковид-период, чиито дълготрайни последствия туристите ще откриват във все по-скъпите ваканции.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
