Австралийска компания поделя печалбите си с персонала

Австралийска компания поделя печалбите си с персонала Снимка: cafeata.com

Разходите за живот растат и веригата заведения за бургери Burgertory в щата Виктория иска да стимулира служителите си, като сподели с тях част от приходите.

Миналата година веригата от 17 заведения направи $ 30 милиона оборот и основателят ѝ Хаш Тайе каза пред 7news.com.au, че резултатът се дължи и на служителите му, на начина, по който представят продуктите и обслужват клиентите. 

„Бизнесът в Австралия се бори колективно с инфлацията, липсата на персонал и срива в доставките и е важно да предприемем нещо, за да помогнем на хората си в тази предизвикателна икономическа ситуация”, смята Тайе. 

В момента на 31, той е започнал да прави бизнес на 16 години. Основал е  Burgertory преди четири години, развивайки я за този период в една от най-големите вериги за бургери в Австралия, със заведения в Нова Зеландия и Индия. Плановете му са да разшири бизнеса си в Мелбърн и Сидни, затова смята че е важно в настъпилия период на криза да въведе схема за преразпределение на част от печалбите между персонала. 

Мениджърският екип на Burgertory също е преценил, че тази мярка прави служителите съпричастни към успеха на компанията. Мениджърът на едно от най-известните заведенията на веригата - Burgertory's Box Hill, казва, че стъпката е повишила мотивацията на персонала: „Разходите за живот се увеличават и служителите ми често искат допълнителни смени, за да ги покрият. Затова приеха добре схемата за стимулиране и виждам, че има значение”.

Според скорошно проучване на Австралийското статистическо бюро, след ковид-кризата най-трудно се намират опитни работници за хотелиерството и ресторантьорството. Преценявайки по-тежките икономически условия, австралийското правителство наскоро повиши минималната работна заплата с 5.2%, т.е. около $ 40 седмично. 

Въпреки това много обучени и опитни служители в хотелиерството и ресторантьорството са „напуснали индустрията масово”, за да търсят по-високо платена работа в други сектори, или такава, която им позволява да работят на две места, казват от браншовия синдикат Hospo Voice. 

От друга страна, след ковид-ограниченията клиентелата расте. Конкуренцията между работодателите е голяма и за да преодолеят недостига на персонал, мнозина се опитват да привлекат опитни служители с различни бонуси. 

Наред с инфлацията, това е друго предизвикателство в бранша, което Burgertory са решили да преодолеят чрез преразпределение на печалбите - бизнес ход, който се случва за първи път в австралийския бизнес.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: