Хранителният гигант Kellogg's даде британското правителство под съд – и загуби

Хранителният гигант Kellogg's даде британското правителство под съд – и загуби

Един от най-големите световни производители на зърнени закуски се възпротиви на забраната да рекламира подсладените си продукти със специални оферти в супермаркеите.

В унисон с новите правила за превенция на затлъстяването в Англия, съдът постанови, че промоциите на храни и напитки с високо съдържание на сол или захар, ще бъдат ограничени, припомня ВВС. Kellogg's се опитаха да оспори това с аргумента, че в случая не се отчита хранителната стойност на млякото, което се добавя към закуските, но Кралският съд се произнесе в полза на правителството.  

Управляващият директор на Kellogg's заяви, че е "разочарован", и посочи, че за тях решението няма смисъл, след като потребителите ще могат да купуват примерно понички и шоколадови пасти на промоция – но не и зърнени закуски.

Новите правила трябваше да бъдат въведени през октомври, но британското правителство ги отложи заради нарасналите разходи за живот. Но тези изисквания така или иначе ще влязат в сила, което ще означава, че храни с високо съдържание на мазнини, захар или сол няма да могат да се предлагат на промоции и на основни места в супермаркетите – на касата, на входовете или в края на пътеки, както и в аналогични случаи или позиции при онлайн продажби. 

Популярни марки като Crunchy Nut Corn Flakes и Fruitand Fiber се класифицират като продукти с високо съдържание на захар в сухата им форма. Но Kellogg's твърдят, че когато се приготвят с прясно или кисело мляко, както всъщност ги консумират 92% от потребителите, съдържанието на захар и сол в порция се намалява. 

Съдията обаче излезе с железен аргумент – зърнените храни на Kellogg "не се предлагат с инструкции за приготвяне, включващи специално млякото” и в крайна сметка, съдът прецени, че към Kellogg's не е проявено предубеждение, а новите правила са убедителни, пропорционални, рационални и в полза на общественото здраве.

От Kellogg's казаха, че няма да обжалват решението, но призоваха правителството да преосмисли подходите си в борбата срещу затлъстяването. „Чрез ограничаването на този тип реклама и промоциите в супермаркетите, потребителите са изправени пред по-малък избор – и потенциално такъв, който ги насочва към продукти с по-високи цени”, заявиха от компанията, насочвайки стрелите си към твърде чувствителната за момента тема за все по-нарастващите разходи за живот.

Съпротивата на Kellogg's показва и колко податливи са потребителите на промоционални акции и активна реклама на място в търговските обекти - търговски трик, от който компаниите определено не искат да се лишат.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: