Дефицитът на фураж застраши националното ястие на Сингапур
- Храни
- Текст:
Ресторантите и уличните сергии в града-държава са изправени пред повишаване на цените или фалит, тъй като доставките вече намаляват. Малайзия забрани износа на пилешко месо, предвид нарушеното производство на пилета заради глобалния недостиг на фураж, резултат от руската инвазия в Украйна, затруднените доставки още от ковид-кризата и намалялата реколта вследствие на екстремните метеорологични условия.
Повишаването на цените на основните хранителни продукти вече предизвика протести в Аржентина, Индонезия, Гърция и Иран. На този фон властите в Малайзия се борят да осигурят продоволствието в страната си и да обуздаят инфлацията.
Търговците на улична храна в Сингапур преминават от пресни пилета към замразени резерви, но очакват силен спад в продажбите, тъй като клиентите реагират отрицателно на промяната в качеството на ястието.
Сингапур, макар и сред най-богатите страни в Азия, разполага със силно урбанизирана площ от само 730 квадратни километра и разчита до голяма степен на вносни храни, енергия и други стоки. Според данни на Сингапурската агенция по храните (SFA), почти цялото пилешко месо е внос: 34% от Малайзия, 49% от Бразилия и 12% от САЩ.
Порция обикновено задушено пиле с ориз, бульон и зелена салата, е предпочитаната храна на 5.5 милиона сингапурци, която се предлага в заведенията обикновено за $2.92.
SFA предвижда да компенсира недостига със замразено пилешко от Бразилия, но заедно с това призовава потребителите да се огледат и за други храни, например риба.
Самата Малайзия е изправена пред повишение на цените и предвиди за птицевъдите си субсидии в размер на $ 166 милиона. Същевременно правителството обмисля алтернативни доставчици на птичи фураж, но при по-ниско качество на птичата храна, птиците растат по-бавно, което забавя цялата верига за доставки. Птицепроизводителите, които обикновено отглеждат седем поколения пилета годишно, тази година очакват да отгледат най-много пет.
Според птицевъдите, забраната за износ само ще влоши нещата за тях. Не е ясно до кога ще продължи тази стратегия и дали птицевъдството ще бъде на печалба през следващите 5 или 10 години, така че много производители на пилета вече се чудят дали да не сменят бизнеса си.
Още по темата във
facebook