„Дизелгейт” ще струва на VW нови € 227 милиона по споразумение с британски шофьори

„Дизелгейт” ще струва на VW нови € 227 милиона по споразумение с британски шофьори Снимка: motor1.com

Сумата включва глоби, обезщетения, граждански споразумения и схеми за обратно изкупуване на автомобили.

Така известният скандал "Дизелгейт" избухна през 2015 г., след като стана ясно, че в коли с двигатели EA189 германският автопроизводител е монтирал устройства за отчитане на вредните емисии, според които отделяните вредни газове са съответствали на стандартите на ЕС, припомня ВВС. 

Оказва се обаче, че показваните благоприятни нива са резултат на софтуерна грешка, а всъщност колите са отделяли 40 пъти повече от регламентираното количество азотен диоксид - замърсител, който се свързва с респираторни заболявания и преждевременна смърт.

Ситуацията доведе до съдебни спорове срещу Volkswagen в няколко държави. Компанията призна, че от несполучливия софтуер са били засегнати 11 милиона превозни средства по вкички краища на света, включително почти 1,2 милиона автомобила в Обединеното кралство. 

Германският автомобилен производител се извини „най-искрено” на своите клиенти и каза, че работи за възстановяване на доверието. Същевременно от Volkswagen не признаха отговорност, а потърсиха споразумение с ощетените. Преценявайки въздействието на един дълъг съдебен процес и свързаните с него разходи, от компанията обясниха, че са избрали "най-разумния начин на действие” и вече са изплатили над € 30 милиарда по целия свят.

На същото мнение са и адвокатите на ощетените британски шофьори – почти 91 000 души в Англия и Уелс, които очакваха пъвото дело срещу VW и неговите дъщерни дружества Audi, Seat и Skoda през януари 2023. Споразуменията обаче предвардиха съдопроизводството, договаряйки над € 227 милиона, които ще се разпределят между ощетените съобразно исковите им молби и реално понесените щени. На ищците ще бъдат заплатени и съдебните разходи.

Решението за споразумение заобиколи разследването дали вписвайки автомобилите в екологичната норма, „грешката” на VW е била умишлена или действително става дума за софтуерен проблем. Най-много засегнати коли са в сериите Golf VI, произведени между 2008 и 2012, Passat VII, произведени между 2010 to 2014 и първото поколение Tiguan, произведени между 2007 и 205 г.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: