Колко сме ефективни в работата от дома
- Съвети
- Автор:
Новите форми на дистанционен труд се превръщат все повече в част от ежедневието. В условията на пандемия много хора предпочитат да намалят рисковете за себе си и за околните и да работят от дома. Офисът започва да играе ролята на „хъб" - място за лични срещи и преговори, но не и за целодневна работа. Дали обаче успяваме да сме достатъчно ефективни от вкъщи?
Хората със свободни професии, писатели, дизайнери, софтуерни специалисти и т.н. отдавна знаят преимуществата и недостатъците на домашния офис. Едно от най-големите предимства на дистанционната работа е, че не обвързваме физическото си присъствие с конкретно място и време - на практика дистанционният работник може да изпълнява задълженията си от всяка точка на земното кълбо, без това да оказва влияние върху качеството на неговата работа. Разбира се, има и недостатъци - чести закъснения за виртуалните съвещания и срещи, постоянно разсейване, нарушени работни навици, повишен стрес, ниска ефективност...
Ето няколко съвета как да увеличите ефективността на домашния си офис:
Организирайте си „работно място"
Нека то да е удобно, светло, оборудвано с всичко необходимо и сигурно. Нека да наподобява (до колкото е възможно) на работното ви място в офиса. Независимо дали имате на разположение отделна стая или само един ъгъл от всекидневната, опитайте се да го приведете в „делови" вид. Това ще ви предразположи към по-бързо концентриране и преминаване в „работен режим".
Работете по график
Психолозите отчитат, че различните хора са ефективни в различна степен в зависимост от времето. Сега имате възможност да избирате - работете във времето, в което сте най-ефективни. Ако сте установили, че по-лесно се концентрирате сутрин, изберете това време за активна работа.
Не се разсейвайте
Избягвайте социалните мрежи, телевизора, чатовете с приятели, телефона. Разговорите с децата и с другите хора в дома могат да са пагубни за целия ви работен ден, затова във времето, определено за работа, се опитайте да обръщате внимание единствено на нея.
Говорете с колегите си
Ефективната комуникация винаги е от значение. Не се впускайте в дълги, разсейващи разговори за времето, последните клюки или модата, но и не пропускайте да се включите в специфичните „офисни шеги". Намерете баланса.
Не забравяйте за себе си
Отделете си време за почивка, разходка, хоби или някакво занимание, което ще ви зареди с положителна енергия. Не се опитвайте едновременно да работите, готвите, перете, възпитавате деца и пазарувате - все едно, няма да ви се получи. Опитайте се да вършите нещата едно по едно и не смесвайте работата с останалите ангажименти.
Месеци след началото на пандемията, която стана основна причина множество компании да преминат към варианта „home-office", обаче, мениджърите отчитат, че голяма част от служителите мечтаят да се върнат в офисите си, просто защото се чувстват самотни, колегите и работната атмосфера им липсват или не успяват да постигнат предишната си ефективност.
Според анализаторите бъдещето принадлежи на дистанционната работа и традиционният офис все повече губи своята позиция на „основно място за работа". Ще успеем ли да се приспособим към новите условия, предстои да разберем.
Още по темата във
facebook