Как коронавирусът променя търговията на дребно

Как коронавирусът променя търговията на дребно

В Канада залагат на мобилен супермаркет в полуоткрит камион.

В икономика, която се определя от социалната дистанция, множество сектори са принудени да търсят нови начини за оцеляване. С особена сила това важи за търговията на дребно, която понесе много загуби от пандемията и от ограниченията, свързани с разпространението на коронавируса.

През март, в началото на коронавирусната криза, бяхме свидетели на дълги опашки от тревожни клиенти пред магазините за хранителни стоки и аптеките. Всички искаха да се запасят в случай на непредвидени обстоятелства. Днес, макар и по-рядко, все още на места има опашки - клиентите се изчакват, слагат задължително маска, влизат по един или двама в кварталните магазини, дезинфекцират се на влизане и излизане, което прави процеса на ежедневно пазаруване по-дълъг.

Една канадска компания смята, че е намерила разрешение на проблема - мобилен супермаркет в полуоткрит камион. Така купувачите могат бързо да вземат необходимите им стоки от първа необходимост, като в същото време поддържат социална дистанция.

Специалните камиони са изработени по поръчка, като са спазени всички изисквания за социална дистанция и дезинфекция с цел предотвратяване разпространението на COVID -19. Камионът е отворен в двата края и представлява нещо като тунел. Предвижда се да пазаруват не повече от петима клиенти едновременно. Всеки камион ще разполага с персонал и шофьор и ще следва определен предварително маршрут. Специално приложение ще уведомява жителите на съответния район, когато мобилният супермаркет е наблизо.

Според специалистите съчетаването на елементи от традиционния магазин с дигитална технология, безопасност и удобство би могло да създаде уникална пазарна ниша. Най-голямото предимство на мобилния магазин пред онлайн търговците е това, че клиентите могат да докоснат, физически да почувстват и да преценят продукта, без да се налага да посещават препълнен с хора магазин, да чакат на опашка за вход или да поръчват онлайн стока, която не са виждали. 

Анализите показват, че в бъдеще и след кризата с COVID-19 ще се наложи да продължим да носим мески, да спазваме социална дистанция и да се дезинфекцираме често, а ежедневното пазаруване все още ще носи риск от заразяване. Първите мобилни магазини ще бъдат открити още този месец в Торонто. Компанията - автор на идеята, планира в следващите две години да пусне по пътищата 1000 фургона. Времето ще покаже дали това е „търговията на бъдещето".

Възникването на този тип хибридна търговия е един от примерите за това как пандемията стимулира иновациите във всички сфери на живота - от медицина, през ежедневието и работните практики, до пътуването и начините за почивка. 

„Когато хората променят навиците си, възникват нови възможности", категорични са авторите на идеята.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: