Nissan спират производството на Datsun

Nissan спират производството на Datsun Снимка: theoptc.com

Колите с тази марка имат вековна история и изведоха японските автомобилопроизводители на световната авто-сцена след Втората световна война.

Въпреки продажбата на милиони коли по света, марката Datsun вече веднаж е спирана през 80-те години на миналия век. Компанията я възроди три десетилетия по-късно, описвайки новата гама превозни средства като "важна част от ДНК на Nissan".

Днес говорителката на Nissan каза пред BBC, че фирмата ще продължи да продава наличностите си от автомобили Datsun и да предоставя услуги на техните собственици, тъй като „удовлетвореността на клиентите е наш приоритет“.

Преди да се появи Datsun, през 1914 г. в токийската компания Kaishinsha Motorcar Works е построен автомобил на име DAT – акроним от фамилните имена на трима ранни инвеститори в бизнеса: Ден, Аояма и Такеучи. Освен това DAT на японски буквално означава „светкавично бърз“, а рекламата го популяризира като издръжлив, атрактивен и надежден - или накратко DAT.

През 1933 г. основателят на Nissan Йошисуке Аикава поема бизнеса. В началото на 30-те години на миналия век компанията пуска на пазара икономичен и лек автомобил, наречен DAT-son, т.е., "синът на DAT". Впоследствие името е променено на Datsun.

Това е една от основните марки, предлагани от Nissan в световен мащаб, освен масовия Nissan и луксозния Infiniti. През 70-те години на миналия век икономичният Datsun става кола за ежедневни нужди. От марката са продадени около 20 милиона автомобила в 190 страни по света. 

След спирането на произодството им през 1981 г., автомобилите Datsun се завръщат през 2012, като Nissan отново продава марката в цял свят, включително Индия, Индонезия и други развиващи се пазари при презадоволената автотърговия в Европа и САЩ. Въпреки това през последните години продажбите на моделите Datsun намаляха.

От Nissan днес заявиха, че сега ще се съсредоточи върху „основни модели и сегменти, които носят най-голяма полза за клиентите, партньорите, бизнеса и дилърите“, като част от глобалната стратегия за трансформация на компанията.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: