Защо все повече млади се обръщат към Instagram като източник на новини?
- SEO & социални медии
- Източник: The Guardian
- Автор:
Наскоро публикувано проучване в САЩ между 18-24-годишни хора (възрастовата група, която най-вероятно използва социалните медии като източник на новини) изследва как те са получили достъп до новини и информация за пандемията от коронавирус.
Над четвърт от анкетираните са използвали Instagram за достъп до новини в рамките на последната седмица, докато 19% са използвали Snapchat, а 6% са се обърнали към TikTok. За сравнение само 17% използват вестници за достъп до информация. В световен мащаб числата достигат още по-високи нива - в Германия 38% от 18- до 24-годишните използват Instagram само за достъп до новините, а в Аржентина достигат до 49%.
Тази тенденция не е непременно безобидна. „Предизвикателството пред Instagram е, че това е силно визуално пространство - казва Дженифър Григиел, преподавател по комуникации в Сиракузския университет, - така хората споделят смешни картинки, които повече влияят на хората, отколкото ги информират."
Използването на социалните медии като източник на новини е усложнено от възможността всеки да се изявява като репортер, което предизвиква опасения относно проверката на фактите и твърдението, че социалните медии накланят вниманието върху хората с най-много последователи, независимо от техните пълномощия. Има също така безпокойство, че социалните медии водят до политическа поляризация. Скорошна анкета сочи, че само 41% от американците се доверяват на традиционните медии, за да съобщават новините „напълно, точно и справедливо“.
И все пак самата природа на социалните медии оставя потребителите изложени предимно на други хора с подобни гледни точки, което според изследванията може да създаде огромни ехо камери - пространства, в които собствените ни мнения и пристрастия се подсилват от гласовете, които се филтрират в нашата емисия от социални медии.
Амелия Гибсън е доцент и директор на Лабораторията за данни за информация и информация на Общността в Университета в Северна Каролина. Тя вижда събитията от последните месеци, като подчертава начините, по които много млади хора използват социалните медии като източник на новини.
Кризата на COVID-19, съчетана с подновения интерес към движението Black Lives Matter, увеличи желанието за незабавна информация от първа ръка. Недоверието в масовите медии означава, че много млади хора се обръщат към социалните медии за информация за протести, полицейски акции и локдауни.
„Социалните медии предлагат, от една страна, среда за попълване на това, което се чувства като вакуум от надеждни източници на информация - обяснява Гибсън. - Но, от друга страна, нашите социални медийни среди все още са толкова сегментирани, че някои хора наистина живеят в различни информационни светове.”
За Гибсън решението е в сближаването на интересите - тъй като социалните медии привличат вниманието към преди пренебрегвани истории и уравновесяват силата за споделяне на новини, традиционните медии все още имат роля.
Въпреки че сайтове като Instagram понастоящем имат значителна сила, когато става въпрос за разпространение на съдържание на млади хора, които са достатъчно интелигентни, то да се надяваме, че това ще тласне новинарските публикации към изграждане на по-добри уебсайтове, привличане на рекламодатели и стремеж към независимост, а не само акции в социалните медии.
Още по темата във
facebook