През електронната система на БДЖ са издадени близо 23 млн. билета

През електронната система на БДЖ са издадени близо 23 млн. билета Снимка: .flashnews.bg

Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички ЖП маршрути и над 600 влака

Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000. Платформата е пусната в експлоатация през декември 2017 г., и покрива напълно бизнес нуждите на превозвача по вътрешното билетоиздаване на България. Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички ЖП маршрути и над 600 влака, съобщиха от Информационно обслужване“ АД. 

Клиентите на националния ЖП превозвач активно използват и разработената функционалност за онлайн купуване билети. До този момент са продадени общо над 140 000 билета, като само за 2021 г. са отчетени над 82 000 онлайн продажби. Системата позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак. 

Платформата замести старата система за билетоиздаване, която се използваше от националния железопътен превозвач и беше базирана на MS DOS, без никаква свързаност на касите. 

Разработена е и функционалност, която позволява билетоиздаване директно във влака от кондуктора. Чрез нея всички пътници, които се качват от ЖП гари и спирки без каса, могат да закупят своя билет на място във влак. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа със централния сървър и мобилен принтер. 

Предстои новата функционалност да бъде сертифицирана от Българския институт по метеорология и Национална агенция по приходите. В момента през мобилните устройства кондукторите валидират редовността на билетите. До сега през наличните мобилни устройства (PDA) са валидирани над 750 000 билета.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: