Китай строи 127-километров подводен тунел
- Пътно строителство
- Текст:
Едва ли има човек, който никога не е чувал за тунела под Ламанша, свързващ Великобритания и Франция. Към днешна дата той е третият по дължина сред подводните тунели. Дължината му е 50,5 км. По-големи са само японският тунел Сейкан с дължина 53,9 км и тунелът Готард в Швейцария с дължина 57 км.
Китай ще изпревари цялата тройка рекордьори, изграждайки подводен път от 127 км. Къде ще бъде разположен той?
В Китай има един много забележителен залив. Става дума за Бохайския залив, който е част от Жълто море. Дълбочината на тези места достига 86 метра. Това място е забележително не само с живописните гледки, но и с факта, че населението, което живее на бреговете на Бохайския залив е сравнимо с населението на цялата Руска федерация например. Там е разположен и град Тиендзин - един от най-големите производствени центрове.
А съвсем близо до него се намира столицата на страната Пекин.
Хората живеят и работят по цялото крайбрежие на Бохай. Във важния залив са притиснати полуостров Ляодун и полуостров Шандонг, между които е установена фериботна връзка. Вярно е, че за да преминете от единия бряг на другия, ще трябва да отделите поне 8 часа. Което в действителност не е толкова малко, колкото може да изглежда.
Ако тръгнете като всички нормални пътници по обходния път, то по автомабилните шосета от Шандонг до Ляодун ще трябва да изминете приблизително 1500 км около залива Бохай. Всъщност именно поради тази причина китайците се канят да прекарат подводен тунел с дължина 127 км между двата полуострова.
В случай на успешно завършване на строителството, инфраструктурното съоръжение ще свърже градовете Далиан иЯнтай. Тунелът ще бъде железопътен, но през него ще могат да преминават и автомобили. По-точно те ще бъдат товарени на специални платформи. Най-вероятно това решение е взето от китайските строители поради трудностите при организирането на вентилация в дългия тунел. Автомобилите, за разлика от електрическите локомотиви, генерират най-силно замърсения въздух от ауспусите.
Но има ли някаква изгода от такъв проект? Всъщност ползата е колосална. Ускоряването на транспортните връзки между Шандонг и Ляодун ще позволи на китайците да спестят минимум 4 милиарда долара годишно. Така 127-километровият тунел ще се изплати само за 11 години. Очаква се строителството да приключи след 2030 година.
Още по темата във
facebook