Иновативно училище обеща министър Вълчев

Иновативно училище обеща министър Вълчев Снимка: pixabay.com

90% от образователното съдържание ще се визуализира.

През следващите години предстои да се визуализира над 90% от образователното съдържание, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на конференция „Образование от А до # - Иновативно училище“. Той посочи, че за да развием абстрактното мислене на децата, те трябва да бъдат насърчавани да учат математика. Министърът подчерта, че присъственото обучение не може да бъде заместено от онлайн преподаване, което според него е по-скоро компенсаторно.

„На този етап следващата учебна година ще стартира присъствено. Много вероятно е да продължим да живеем с коронавируса още поне година. Възможно е част от децата да бъдат болни - на тях ще бъде предоставена възможност да се включват чрез виртуална класна стая в реалната“, обясни министър Вълчев. По време на конференцията бе отбелязано, че българските учители са се справили отлично по време на обучението в електронна среда заради пандемията от коронавируса.

Еврокомисарят по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж Мария Габриел, която участва чрез видеовръзка, акцентира върху нуждата от обмен на добри практики между учителите, по-голям достъп до обучения, както и от необходимостта от материално оборудване на децата.

„Успехът е не на дигиталното обучение, а на децата, на родителите, на учителите, които влязоха в дигиталната класна стая. Дигиталното обучение не е край на социалната комуникация. То е възможност да направим моделите на образование по-различни", каза председателят на комисията по образование и наука в парламента Милена Дамянова. Тя добави, че новите виртуални реалности са възможност за индивидуално образование, което да позволява на учениците да се развиват.

Според кмета на София Йорданка Фандъкова извънредната ситуация е показала важността на информационните технологии и виртуалното общуване и се е превърнала във важна предпоставка за развитие на онлайн и дистанционното обучение. Тя обаче е позволила да се оцени и училищната общност при загубения контакт.

По време на форума бяха обсъдени възможностите за асинхронно и синхронно обучение. Директори и учители представиха иновативни модели на преподаване чрез дигитални технологии и коментираха възможностите, които дават различни образователни платформи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: