Отделяме една трета от деня си на мобилни приложения
- Технологии
- Текст:
Изчисленията са направени по данни от десет пазара, включително Индия, Турция, САЩ, Япония, Мексико, Сингапур и Канада. Потребителите в Бразилия, Индонезия и Южна Корея са още по-напред, надхвърляйки пет часа ежедневно ползване на мобилни приложения, уточнява ВВС.
Докладът на App Annie сочи, че през 2021 г. приложения са теглени 230 милиарда пъти, като общата стойност на услугата е $ 170 милиарда. Най-теглено е приложението TikTok, като времето, прекарано с него, се е увеличило с 90% в сравнение с 2020 г.
„Мобилните устройства продължават да чупят рекорди в почти всяка категория – прекарано време, изтегляния и приходи, така че големият екран бавно умира“, посочват от App Annie. Мониторинговата компания прогнозира, че до втората половина на тази година TikTok ще надхвърли 1,5 милиарда активни потребители месечно.
Според доклада мобилната екосистема като цяло остава много здрава - с два милиона нови приложения и игри, пуснати през 2021 г. YouTube държи позицията си на най-популярно приложение за видео стрийминг в световен мащаб. В много региони на второ място се нарежда Netflix.
Мобилните игри също процъфтяват – през 2021 г. хората са похарчили за тях $ 116 милиарда, особено за т.нар. „хипер-ежедневни” игри. Някои потребители се оплакват от количеството реклами в тях, но рекламата в приложенията като цяло се справя изключително добре, с глобални рекламни приходи за миналата година над $ 295 милиарда.
Изследването отчита и някои тенденции, които отразяват по-широки промени, особено по отношение промените начина на живот, които пандемията предизвика. Сега например хората прекарват много време в приложения за пазаруване - повече от 100 милиарда часа в световен мащаб, като Сингапур, Индонезия и Бразилия показват най-бърз растеж.
Огромен ръст бележат и приложенията за храни и напитки - като UberEats и Grubhub. Броят на сесиите с такива приложения е нараснал до 194 милиарда през 2021 г., което според проучването е с 50% повече спрямо предходната година.
Приложенията за здраве и фитнес също бележат растеж, тъй като пандемията ограничи постещенията във фитнеса и възможността за спортуване на открито. Повишен е интересът и към приложенията за психологическа помощ, особено сред младите хора, отбелязвайки ръст от 27% в сравнение с 2020 г.
Отличен растеж показват също приложенията за запознанства. За тях хората са похарчили над $ 4 милиарда, което е 95% увеличение в сравнение с 2018 г.
Приложения, подпомагащи усилията хората да се справят с ковид-кризата, обяснимо, също имат огромна популярност, независимо дали става дума за ваксинационни паспорти или просто за проследяване на информация.
И нещо в защита на личните данни - с актуализацията на iOS 14.5 миналата година потребителите на iPhone получиха възможността да кажат „не“ на приложенията да събират данните им.
Още по темата във
facebook