Новаторска батерия удвоява пробега на електромобилите Tesla

Новаторска батерия удвоява пробега на електромобилите Tesla Снимка: thedriven.io

Захранващото устройство е със стандартните за марката размери и се побира в мястото, предвидено за това и досега, но осигурява изминаването на маршрут от над 1200 км.

Батерията се предлага от Our Next Energy (ONE) - стартираща компания в Мичиган. Тяхното захранващо съоръжение е монтирано в Tesla Model S и съобщенията са, че превозното средство е изминало невероятните 1210 км с едно зареждане.

Експерименталната батерия на стартъпа е увеличила пробега на седана на Tesla с почти 90%, в сравнение с настоящия му обхват от 647 км. Според Electrek новата батерия е с близо два пъти по-голям капацитет от оригиналните батерии на Tesla, добавяйки им мощност от впечатляващите 99,8 kWh.

Свидетели на експеримента потвърждават пред Car and Driver, че ONE са успели да вместят новия батериен пакет, наречен Gemini 001, в „същото пространство като оригиналната батерия“, но използвайки „по-безопасни и по-устойчиви“ методи – впечатляващо постижение и пример на батерии от следващо поколение.

С новата батерия, в декемврийски тест Model S е издържал пробег от почти 14 часа при скорост 55 мили в час, в условията на ледените температури в Мичиган. На бягаща пътека за автомобили в хале, колата е успяла да поддържа стабилно темпо при същата скорост, на разстояние от почти 1420 км.

Въпреки обещанията за по-устойчив подход към батериите за електромобили, и използване на „безконфликтна верига за доставки“,  Tesla все още разчита на литиеви съединения, които се добиват с цената на огромни щети за околната среда. Батерията,  предложена от Our Next Energy в теста на Model S обаче, използва високоенергийни кобалто-никелови клетки. 

Кобалтът също е свързан със скъпи и неблагоприятни за околната среда практики за добив. Все пак постижението е впечатляващо и показва, че батерията на един електромобил може да се зареди с много повече енергия. Това предвещава добро бъдеще за електрическите транспортни средства, тъй като  големият ограничаващ фактор досега е малкият обхват на пробега им.

Въпреки че все още разчитат на някои много вредни ресурси в производството на батерии, производителите на електромобили активно се стремят да намалят екологичната тежест и в дългосрочен план да изключат използването на литий и кобалт, което от своя страна да разшири разпространението на електрическите возила.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: