Добрич и Шумен могат да останат без вода заради дългове от 10,5 милиона лева за ток

Добрич и Шумен могат да останат без вода заради дългове от 10,5 милиона лева за ток Снимка: pixabay

ЕНЕРГО-ПРО започва подготовка по преустановяване на снабдяването с електроенергия на ВиК Добрич и ВиК Шумен.
През последните години най-големите длъжници на ЕНЕРГО-ПРО са някои от ВиК дружествата в Североизточна България. ВиК Шумен и ВиК Добрич до момента са натрупали задължения в размер на над 10 млн. лева, които въпреки постоянното разсрочване продължават да нарастват, а постигнатите договорености за разсрочване на дължимите суми не се спазват.

Това се казва в прессъобщение на електроразпределителното дружество.

 
Толерирането на продължително натрупване на дългове в такива размери нарушава нормалната оперативна работа на ЕНЕРГО-ПРО и ощетява неговите лоялни клиенти и партньори. Отговорните институции не оказват необходимото съдействие за решаване на проблема в неговата цялост, който в случая на ВиК Добрич датира от 2007 г.

 

Към ЕНЕРГО-ПРО бяха поети ангажименти за изплащане на всички настоящи и просрочени задължения на ВиК Добрич и ВиК Шумен в срок до 15.08.2020 г. До момента това не се е случило и дългът продължава да расте, поради което ЕНЕРГО-ПРО обяви график за поетапно изключване на електрозахранването на двете ВиК дружества от 29.09.2020 г. Мярката се предприема с единствената цел да се ограничи натрупването на още по-големи дължими суми, както и да се защитят интересите на всички останали редовни клиенти.

 

След изчерпване на възможните варианти за действие и предвид огромния натрупан дълг, ЕНЕРГО-ПРО е принудено да приложи процедура по спиране на захранването съгласно чл. 123 от Закона за енергетиката. Тази законова мярка е единственият вариант да се гарантира сигурността на електроенергийната система и да бъде осигурено безпрепятствено изпълнение на оперативните задължения на дружеството към всички клиенти.

 

Като представител на дружества с обществена значимост, каквито са и ВиК Добричq и ВиК Шумен, ЕНЕРГО-ПРО е било и продължава да бъде проактивно в търсенето на разбиране и разрешаване на казуса със системното неплащане на суми за електроенергия и мрежови услуги.

В същото време компанията е длъжна да спази лицензионните си задължения за навременното и качествено снабдяване с електрическа енергия.


Дружеството продължава да разчита, че всички ангажирани институции ще подходят отговорно и ще вземат мерки до 29.09.2020 г. за предотвратяване на обществения проблем, който би възникнал със спирането на електрозахранването на водоснабдителните дружества.

Обявените графици за поетапно изключване ще бъдат ревизирани в случай на цялостно погасяване на задълженията.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: