Във ФРГ са обзпокоени от ниското ниво на цифровизация на училищата

Във ФРГ са обзпокоени от ниското ниво на цифровизация на училищата Снимка: www.forbes.com

Според допитване до гражданите цифровизацията на германските училища се оценява като „незадоволителна". Родители и ученици смятат, че учебните заведения не са достатъчно подготвени в случай на нов локдаун и преминаване към онлайн обучение.

Училищата в Германия са слабо подготвени в случай на ново затваряне на учебни заведения поради втората вълна на пандемия от коронавирус. Гражданите дават средно само 4,3 бала („неудовлетворително"), отговаряйки на въпроса как оценяват степента на готовност на учебните заведения в страната в случай на нов локдаун и преход към дистанционно обучение. Резултатите са от проучване, проведено от Обединението на дигиталната индустрия Bitcom.

 

Родителите на деца в училищна възраст оценяват подготовката на училищата за локдаун с 4,6 бала. (В Германия най-високата оценка на знанията в училищата е 1 бал.) Нивото на дигитализация (наличието на устройства, на интернет връзка и цифрова учебна програма) според тях също може да се оцени като „незадоволително" (4,2 бала).

 

 Всеки девети от десет анкетирани смята, че пандемията безмилостно е изложила на показ плачевното състояние на цифровизацията на германските училища.

 

В същото време всеки втори респондент смята, че обучението трябва да продължи частично в електронен формат и след приключване на пандемията.

 

„Резултатите от проучването са много отрезвяващи и стряскащи. У много родители драстично е подкопано доверието, тъй като уроците твърде често просто са били отменяни без наваксване на учебния материал и много училища не са били в състояние дори частично да предоставят грижи за поверените им ученици", коментира президентът на Bitcom Ахим Берг (Achim Berg) резултатите от репрезентативната анкета, в която са участвали над хиляда родители и 269 ученици.

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: